tisdag 25 oktober 2011

Regnbågsfiske

Idag va jag iväg själv till Dammtjärn i Sävenfors. Trögt fiske på förmiddagen, inte ett hugg faktiskt. Åkte upp till skolan som ligger alldeles i närheten och tog en matpaus. Tomas hade trollinglektion med 2:orna så jag fastnade där en stund också innan jag åkte till tjärnen igen.
Eftermiddagens fiske gav 2 regnbågar på spinnfiske med Lill-Virus, ett pimpelblänke med otroligt oregelbunden gång som jag har haft mycket bra fiske på genom åren. Tappade även en finare fisk på fluga.
Va egentligen fluga jag hade velat få på men fiskarna var inriktade på fjädermygg så dom vägrade ta mina streamers fast jag drog dom rakt framför näsan på dem.
Körde på ända in i mörkret innan jag gav mig. Janne från Sävenfors odling kom förbi också så vi hade en pratstund innan jag åkte hem.
En trevlig dag fast fisket va trögt, lugnt väder och nästan inga andra fiskare så det var tyst och lugnt!

/ Gustaf

Lill-Virus, ett otroligt hett regnbågsbete!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar