torsdag 20 oktober 2011

Laxfestens baksida

Missade avsnittet "Laxfestens baksida" från dokumentärserien "Har havet en chans" när det gick på tv men kollade via SVTPlay nu. Här hittar ni länk till detta avsnitt: http://svtplay.se/v/2557387/dokumentarfilm/laxfestens_baksida

Tyckte att avsnittet var vidrigt! Finns inget som kan göra mig så förbannad som förstörande av våra ekosystem och människor som inte bryr sig, oavsett om det är på andra sidan jordklotet eller alldeles i närheten av mig själv.
När jag började årskurs 1 på gymnasiet (Sävenfors Vattenbruksskola - http://www.savenfors.nu/) började ett brinnande intresse för biologi och naturvård. Valde därför vatten/fiskevårdsprofilen i årskurs 3 där biologiska undersökningar och åtgärdsplaner gjordes. Fastän jag har slutat skolan har jag åkt upp dit flera gånger i höst för att vara med detta års vatten/fiskevårdsprofil på sina biologiska undersökningar. Att arbeta inom detta ämne är något som jag absolut vill göra och kommer därför att i framtiden utbilda mig till biolog!

/ Gustaf

Ett öringbestånd undersöks med elfiske, en undersökning som visar om naturvård i vattendraget behövs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar