lördag 29 oktober 2011

Fisklek i Gullspång & fet gädda

Stack iväg till Gullspångsälven på förmiddagen. Va lite dålig aktivitet idag, såg kanske 6 olika fiskar med topp på runt 6 kg. Fick inget foto på fisk heller, är otroligt svårt att hinna med när de kommer. Ska man ha ett bra foto får man vara där varje dag och det är lite svårt när man bor 9 mil ifrån. Trevligt ändå, är till Gullspång varje år och det är helt otroligt att kunna parkera bilen, promenera 50 m och ställa sig och kolla på lekfisk!
När det inte blev något foto på fisk så bjuder jag på lite naturbilder istället!

Pratade en sväng med Olle ur Team Holen som också var där och kollade. Bara 30 minuter efter att vi hade åkt så kunde han filma ett skådespel med honöring som grävde och en stor hane som parkerade rakt framför kameran. Typiskt att man ska ha sånt oflyt men jag får ta nya tag nån annan gång!
http://teamholen.blogspot.com/









_____________________


Fick en rapport från våran fiskekamrat Tomas som varit ute på jerkfiske idag. Fet gädda på nästan 9 kg i topp - http://bobatt.blogspot.com/.

/ Gustaf

2 kommentarer:

  1. Hallåj. Tänkte höra med er om ni vet hur det står till med vattenkvalitén i Daglösen? Tycker den växer igen mer för varje år, särskilt i norra änden vid kyrkan. Vet inte om jag inbillar mig, men tänkte iaf kolla om nån mer tänkt på det.

    SvaraRadera
  2. Skicka mig ett mail så ska jag försöka förklara! Adressen hittar du under min profil!

    SvaraRadera