söndag 21 mars 2010

Rolig dag :)

Dagen började bra med en abborre på 6 hg o sen ytterligare en fast lite mindre. Några smågäddor kom upp också. Helt plötsligt börjar dä blötsnöa o blåsa så dä blir riktigt äckligt ute.
Klockan börjar närma sig 13.00 o vi bestämmer oss för att avbryta vid 13.40. Pappa säger att han ska pissa och han går iväg. När han står där så hugger dä självklart o dä ä hans tur så jag skriker hugg åt honom. Jag vänder mig om o där kommer han springandes med snorren i hand. Vad som kom i o utanför byxorna i stressen vill jag inte veta ;) Vilken pajas!
Han kommer fram o efter ett tag gör han mothugg o den känns finare. Efter en rolig kamp tar jag ett gälgrepp på ett stadigt huvud. En enormt fet gädda men tyvärr kort. Väger henne till 6,72 kg o 93 cm lång innan hon får simma tillbaka.
Nu ä dä 10 min kvar o då hugger dä igen. Kommer fram o dä verkar va finare fisk men tyvärr så hade rullen frusit då dä hade börjat komma underkylt regn så den släppte. Börjar packa ihop då o dä visar sig att alla andra rullar också va ihopfrusna.
Dagen slutade med 7 gäddor, 2 abborrar o 4 missade.
Skitfiske på er!

6,72 kg ren fettma. Bara 93 cm lång.

Börjar bli riktigt äckligt väder.

Fin start på dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar