måndag 29 mars 2010

Fiskade själv efter skolan. Alla 9 spön va i vid 15.07. Hinner bara sätta mig i några minuter så hugger dä. Efter en liten springtur som höll på o rycka benen och ryggen av mig, då dä översta slasklagret har börjat ge med sig, så kommer jag fram till spöet o linan rinner av i rask takt. Sätter in mothugg o dä svarar lite tyngre. Efter en rolig fajt så handlandar jag en fet gädda. Tyvärr inte så lång men den stannade på 7 kg iallafall så jag ä nöjd. Tar några kort med självutlösaren innan hon får simma vidare (ser inte så stor ut på bilden). Får precis ett nytt hugg när jag släpper tillbaka henne men den fisken tappar jag. Får ytterligare ett hugg i samma hål. Verkade vara på 3 - 4 kg innan den också släppte.
Efter dä kom Christopher o höll mig sällskap o senare kom också Elvis o Stoffe. Dom satte också ut några spön. Jag landar en liten gädda o sen får dom andra 1 gädda o missar 2.
Skitfiske på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar