söndag 5 januari 2014

Fantastiskt fint flugfiske idag!

Blev en underbar mild januaridag vid Bergtjärn med flugspöna. Normalt ska det ju vara tjock is här, så man får passa på när det fortfarande är öppet vatten. Fiskarna passade också på med att hugga på i princip allt de fick framför ögonen.
Minst 40 kontakter med blandning av regnbåge och öring på fyra man på några timmar - fantastiskt!  
Håller inte koll på hur många landade det blev för de andra, men jag landade i allafall mest fisk och mitt resultat var sex regnbågar & två öringar.
Flytlina med grön,vit Zonker med guldskalle som jag fiskade lite djupare, var det jag körde på. Men det högg lika mycket på flytlina med sjunktafs och även sjunklina för de andra, så det spelade ingen större roll.

Imorgon blir det att röka fisk, tog med mig två hem.
Tack för en fin dag junior & senior Öhrn & Matsson!

/ Gustaf 

 Alla fiskar var utsatta för länge sedan och hade väldigt fina fenor och var väldigt stridbara trots att de inte var några monster. Kul!

(foton: Matsson)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar