torsdag 7 januari 2010

Testfiske

Va iväg i 2,5 timme o ismetade på en ny liten tjärn med morfar under förmiddan eftersom dä "bara" va -12 grader idag. Körde med 5 spön bara när vi skulle köra så kort tid. Blev en liten snipa o 4 fällningar vilket jag ser som ett ganska bra resultat på den lilla fläcken jag testade. Lärde mig också väldigt hur botten såg ut på det området. Ska köra nån mer gång i tjärnen med mer spön och prova den andra änden o se om dä finns mer gäddor där och om gammelmormor också ä där kanske ;) Annars verkar dä va trögt fiske på alla sjöar häromkring.

Ska förresten passa på att varna alla som ger sig ut på sjöarna häromkring Filipstad att isarna inte är speciellt säkra på en del sjöar. Varierar väldigt i tjocklek o på en del ställen är det nästan bara slaskis som inte är ett dugg stark. Dä va skit att snön kom o lade sig på för annars hade vi haft super isar nu. Gå inte ut själva o ha alltid isdubbar på er o livlina ifall någon hamnar i vattnet.


Alltid lika trevligt med lite vilda djur när man ä ute o fiskar :)

4 kommentarer:

  1. Det har varit roligt att följa ert fiske här på er blogg så Tack för insperationen , nu har vi oxå skaffat en fiskeblogg.
    MVH Team Lesjö

    http://www.teamlesjo.blogspot.com/

    SvaraRadera
  2. Kul att höra att folk uppskattar bloggen :) Lägger till er i min blogglista o ska följa erat fiske nu också.
    Skitfiske på er! MVH Team Foogde

    SvaraRadera
  3. tjenna gurra. var ute igår på örlingen och trode inte isen skulle vara så bra vi har 20-25cm is :) Var på ett ställe som jag bara fiskat på sommaren och vet att de simmar ett stort fruntimer där som jag haft på. blev bara 2 fäll en liten gädda komm upp sen en bommad stor gädda:P skit fiske på er så syns vi på måndag.

    SvaraRadera
  4. Åfan va fint :) Synd att inte gammelmormor kom upp da men dä blir nya chanser vettu Elvis ;) Ja vi syns på sjökunskapen.

    SvaraRadera