fredag 22 januari 2010

Stressigt morgonfiske

Idag va våran klass ledig o gammelgubben va också ledig från jobbet så självklart blev dä ett ismetepass. Fisket på morgonen va bra. Började med ett dubbelhugg nästan direkt. Gubben tar dä närmaste spöt o jag dä bredvid. Jag landar en liten snipa medans gubben håller på o drillar en lite finare fisk. Efter en rolig kamp så tar jag ett gälgrepp o lyfter upp den på avkrokningsmattan. Ser då att dä har huggit på ytterligare ett spö men dä får vänta. Väger o mäter henne, tar två snabba kort o sen släpps hon tillbaka. Vikten stannade på 6,7 kg, ingen jätte men ändå en rolig fisk, och längden 102 cm. Landade även den andra lilla gäddan som högg när vi höll på o krokade av henne. Sätter ut nya mörtar efter dä o hinner inte ens sätta oss förrän dä hugger på två spön samtidigt igen. Gubben får en liten snipa. Min fisk rusar som fan när jag kommer fram. Jag sätter in ett mothugg o hinner känna några tyngre gung innan fisken släpper. Verkade vara en lite finare fisk iallafall. Klockan var då 10.15 o sen hände ingenting fram till 13.30 förutom ett hugg. Packade ihop då.
Skitfiske på er!

3 kommentarer:

  1. Gött mä en fin fisk!Få se öm nön i vårat gäng får känn på liti tynger fisk imörn.Ska pröv ett nytt grunn som ha gett bra ifrå sä på hösten.Lycka till imorgon om ni ska ut!(men det ska ni nog).

    SvaraRadera
  2. Nej imöra ska vi int ut nö för vi ska te Kristinnhamn o hannle fiskgrejer. Söndag blirre ett te pass. Skitfiske på er själv!

    SvaraRadera
  3. Krister Johansson24 januari 2010 kl. 17:42

    Den va skaplig,men inte så stor!

    SvaraRadera