tisdag 11 mars 2014

Ekolodskurs med Bo Hall


Igår hade kände sportfiskaren, författaren och framförallt ekolodsexperten Bo Hall ekolodskurs för elever och lärare på Sävenfors Vattenbruksskola. Fick en inbjudan jag också och den kunde jag självklart inte tacka nej till, då det faktiskt fattas en del kunskap hos mig när det gäller detta ämne.
Allt från att välja rätt givare och montera denna rätt, till hur man kan bestämma bottensubstratet med hjälp av bilden, hur man tolkar annan information, hur ekolodet kan ställas in för att få ut mesta möjliga information mm. tog Bo upp. Självklart med inslag av fiske också, framförallt det vertikala prickskyttet på gös och hans egna expertområde havsfisket.
 
Tack Sävenfors för inbjudan och tack Bo för en mycket bra föreläsning! Denna fortsatte även idag, men jag hade tyvärr ej möjlighet att åka upp då.
Jag personligen fick med mig en hel del matnyttigt som förhoppningsvis kommer underlätta fisket lite framöver.
 
/ Gustaf
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar