lördag 13 juli 2013

Gösfiske & djurlivet angriper!

Gick upp tidigt imorse och tog mig ett kort vertikalpass innan eftermiddagsskiftet på Wasa. Hade skapligt fiske på både bottenstuds och prickskytte - 12 landade gösar (några godkända men returnerade), ett gäng gäddor och några bommade.
Ett ganska gött pass i solen med andra ord.
Men vid 10-tiden var det inte så gött. En förbannad liten aggressiv gäddsnipa bestämde sig då att ge igen för min krokning. Resulterade i en stingerkrok rakt in i tummen. Ringde efter doktor Brandt som låg en bit bort och fiskade och han kom med avbitare och omplåstringsprylar i full ambulansfart. Operera fick jag däremot göra själv. Gör ont att dra en krok genom tummen så att hullingen kommer ut på andra sidan vill jag lova. Skönt att det bara var en ganska tunn storlek 4!

Blir spännande att se vilket otäckt djur som hoppar på mig imorgon, och även vilken kroppsdel som drabbas. Igår hoppade nämligen en ilsken humla in genom ett av lufthålen i Foppa-tofflan och gav lilltån en rejäl omgång, och det känns som att det är stor risk att djurlivet har ännu något djävulskap på gång imorgon...

/ Gustaf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar