onsdag 27 juli 2011

Laxtrolling - skaplig kvällslax

Vi tog ett trollingpass efter att jag slutade jobbet idag. Helt spegelblankt och varmt nåt så fruktansvärt. Riktigt trögt fiske hela början av kvällen så jag blev desperat och tog upp ett av spöna och bytte till ett bete vi aldrig brukar köra med. Jag sänker ner djupriggen till rätt djup och hinner bara spänna upp spöet så smäller det till på detta bete. Tyvärr kliver denna fisk av för farsan, troligen en mindre lax. Riggar om och kör några varv till utan resultat. På väg hem kör vi över en djupkant som brukar vara het och rätt va det är när jag vänder på huvudet, där jag står bakom ratten, så smäller det till i ett spö. Min tur står på spel och jag greppar spöet. Fisken bjuder på lite motstånd innan den kan håvas. En fin kvällslax på 76 cm och nästan 5 kg som räddade passet! Även denna fisk högg på det udda betet, man ska aldrig va rädd för att prova nya beten!

/ Gustaf


Fin kvällslax, 76 cm - nästan 5 kg


Underbar kväll på sjön!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar