lördag 1 januari 2011

Nytt ismete pb för farsan!

Äntligen kom vi ut på ett ismetepass efter en lång tids kyla o sjukdom. Startade dagen med en 4 kgs innan hugg nummer 2 kom. Jag kommer fram till spöet o linan bara sprutar ut. Drar på ett mothugg o börjar drilla o i samma stund fäller vippan i hålet närmast också. Farsan springer dit o drar på ett mothugg o dä blir stumt. En jättegädda har huggit mörten o står nere på botten o vägrar röra sig i några sekunder innan det drar ut några meter lina o sen ä dä stumt igen. Trodde han ja ... Samma sak händer i mitt spö o nu är dä stumt för mig också. Efter en stund upptäcker vi att farsan inte alls har fisk på utan dä ä min fisk som har lyckats simma in i hans lina o vi motarbetar varandra. Löser detta o en till 4 kgs kan landas.
Strax efter detta kommer ytterligare ett hugg. Farsan springer dit o får kontakt mä en finare fisk som gör några fina rusningar innan jag kan ta ett gälgrepp o lägga henne i vågsäcken. 8,1 kg o nytt ismete pb för farsan :) Grattis! Körde bara 3,5 timmes fiske o dä slutade på 7 landade gäddor + 4 missade.


Vacker ismetegädda på 8,1 kg :)

2 kommentarer:

  1. Grattis till ditt nya ismete PB Mikael ☺

    MVH / Stabbe

    SvaraRadera
  2. Grattis Micke! Kul att det var ett sådant bra fiske för er i dag.

    SvaraRadera