onsdag 22 september 2010

Jigg & Vertikalfiske

Har haft fullt upp senaste tiden så jag får rapportera dä senaste fisket nu istället.
I måndags va dä studiedag så då va jag ute o fiskade med mina gamla skolkamrater Elvis o Daniel. Gäddorna stod o tryckte vid botten o vägrade att stiga o ta mina jerkbaits. De andra körde med jigg. Vill inte veta hur mycke fisk dom fick men dä blev en hel del. Totalt utklassad blev jag iallafall. Daniels toppar låg på : gädda 5,5 kg o abborre 8 hg. Elvis : Abborre 9,7 hg. Alltså en väldigt trevlig dag :)

Daniels toppar under måndagen



Dagens största abborre för Elvis. Nästan 1 kg :)
__________________________________________
Gammelgubben va ute o testade vertikalgrejerna för första gången idag. 3 gösar o 2 tappade blev dä så nu ä han såld ;) Får väl säga grattis till ett lyckat första pass :)
En av dagens 3 gösar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar