söndag 13 juni 2010

Gädd o göstrolling

Idag har jag fiskat precis hela dagen. På förmiddan trollade jag gädda med Christopher. Hade faktiskt inte ett hugg. Nö fel va dä idag.
Eftermiddag/kväll trollade jag o farsan gös. Riktigt trögt fiske i flera timmar så vi packade ihop grejerna o bytte område. Sent på kvällen får vi faktiskt på en gös men den håller inte måttet på 50 cm tyvärr. Dä träliga va att när jag skulle kroka av den så glider farsans BFT-tång för 250 spänn plötsligt ur handen på mig. Hade faktiskt säkerhetssnöret runt handen men dä lyckades glida av ändå. Farsan blev så snopen att han inte ens skällde på mig ;)
Körde fram till 22.30. Slutresultatet blev: 2 returgösar o en gädda.
Imöra ska gubben till sjukhuset i Karlstad så jag får väl hoppa in på Vidars Fiske o köpa en ny tång åt honom när vi ändå ä där.
Skitfiske på er!

2 kommentarer:

  1. bilteama tång ska de vara :P

    SvaraRadera
  2. haha helt underbart gurra. sjalv sitter man i hammerfest och inte gor nagot =) vi far fiske nar jag kommer till baka hallsa gubben fran mig hade bra mvh elvis

    SvaraRadera