fredag 8 juni 2012

Regnbåge på torrfluga

Va på möte i Sävsjön idag så jag passade på att ta med flugspöet för att se om de gamla flugfisketakterna fortfarande fanns kvar i kroppen. Redan i 3:e kastet vakar en regnbåge en liten bit utanför min torrfluga - en Streaking Caddis - så jag drar lite försiktigt i linan så att flugan gör några avtryck på vattenytan. Fisken märker tydligen detta för några sekunder senare fullkomligt vräker den sig över flugan. Jag krokar perfekt och efter några brutala rusningar och hopp kan jag landa en otroligt vacker regnbåge på runt 2 kg, med helt perfekta fenor. Returnerar fisken direkt då tjärnen jag hade fått lov att fiska i är min gamla gymnasieskolas (Sävenfors Vattenbruksskola) egen tjärn och där gäller C&R!
Åkte hem efter detta, då det var dålig aktivitet överlag i tjärnen. Ville bara få känna en fisk på flugspö igen, är inte allt för ofta att det händer! Va riktigt härligt faktiskt!
Fick tyvärr inget foto på den otroligt vackra fisken, hade glömt kameran hemma!

/ Gustaf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar