tisdag 27 september 2011

Gäddtrolling

Tog ett trollingpass efter gädda själv imorse. Helt spegelblankt & strålande sol gjorde gäddorna svårflörtade, trots mängder med betesfisk i området. Körde i djupkanterna men hade inte ett hugg. Blev så tjurig att jag packade ihop grejerna & ankrade upp vid en vasskant & vilade en stund. När jag blev på bättre humör körde jag ett varv till, men då grundare. Fick en snipa så jag klarade det otäcka namnet iallafall.
Är något som spökar i mitt gäddfiske för tillfället, var iväg igår också & hade bara ett hugg. Bara & bita ihop & nöta på, det släpper nån gång!

Det enda positiva med dagen var att det var skönt ute och att jag fick ett gäng fina bilder, har blivit helt tokig i fotografering sen jag köpte min nya systemkamera :)

/ Gustaf







2 kommentarer:

  1. Jättefina bilder Gustaf! Hoppas det krokar på något monster snart. ;)
    /Tomas

    SvaraRadera
  2. Tackar Tomas! Det kommer nån snart, om inte annat till vintern!

    SvaraRadera