lördag 11 september 2010

Premiär på Vättern

Ja då har man vart på Vättern för första gången. En hel vecka av praktiken är avklarad o en återstår. Som jag har skrivit förut ä jag ute med Dennis Faerden på kräftfiske. 2 av dagarna har vi haft kunder på kräftfiske också. Kunderna får ro ut i småbåtar o lägga nytt bete i en del av burarna o sen grillar vi o äter gott tillsammans. Kvällen börjar krypa på sen o vi tänder en brasa som alla sätter sig runt o pratar lite skit. Vid 22.00 får dom ro ut ytterligare en gång o vittja burarna som dom la bete i tidigare. Glada o nöjda över fångsten sätter dom sig vid brasan igen innan vi drar igång grillen en gång till o grillar lite korv också. Mätta o belåtna över kvällen kollar dom upp mot den otroligt stjärnklara natthimlen o drömmer sig bort innan vi skjutsar hem dom vid midnatt. Morgonen efter äter vi frukost tillsammans innan 3 kg färdigkokta kräftor delas ut till varje person o sen tar vi adjö av varandra. Mycke trevligt har dä vart :)

Jag o Dennis har även hunnit med ett trollingpass på röding. Redan efter 15 min hugger dä till på en Apex nere på 80 fot. Upp kommer min första fisk på Vättern o dä ä en godkänd röding på 55 cm. Bra start :) Sen rullar dä på o dä slutar på 5 fiskar, varav min första va den enda godkända. 3 st på Apex, 1 på Spin & Glow o 1 på löja. 50 - 80 fot ner högg dom.

Min första fisk på Vättern. 55 cm

Min praktikplats. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar