tisdag 13 juli 2010

Lyckat göspass

Christopher tjatade att vi skulle ta en sväng på Daglösen ikväll så dä gjorde vi väl. Redan efter 15 min hugger första gösen. Upskattas till 3+ innan den åker i igen. Kvällen forsätter med 1 gädda o 2 gösar som inte va större än 20-25 cm. Mörkret börjar lägga sig över sjön o då drar dä iväg med en paravan. Jag känner att dä ä en lite bättre fisk o efter en kort fight ligger en fin gös i håven. Vill få tillbaka den så fort som möjligt så vi tar 2 snabba kort o skippar vägning o mätning. Uppskattar den till runt 5 kg innan den får simma tillbaka igen :) Lägger undan kameran o när jag vänder mig om har dä huggit på ytterligare ett spö. Christopher drillar in en skaplig gös på nästan 3 kg som åkte i den också. Va tvungna att avbryta vid 23.45 för han skulle upp o jobba till morgonen. Hade även 3 hugg av fisk som inte fastnade. Otroligt rolig kväll :) Nej nu ska jag ta o stoppa nö i magen innan jag går o lägger mig.
Skitfiske!

Retur som vanligt :)

Nice fish!

3+ för Christopher

1 kommentar:

  1. Helvete vilka sexiga solbrillor han har hittat :P Skit fiske på er mvh Elvis

    SvaraRadera