torsdag 18 februari 2010

Dagens fiske med klassen

Idag va hela klassen ute o ismetade gädda o pimpelfiskade abbörre. Vi delade upp oss i mindre grupper beroende på vad vi ville göra. Min grupp får snabbt hugg på ismetet men när vi kommer fram så har fisken redan spottat. Antagligen abbörre. Samma sak händer ganska snart igen. 3:e gången ä dä en gädda som hugger men den spottar också. För dom som pimpelfiskade gick dä väl sådär också.
Vi går iland o grillar körv o pratar lite innan dä ä dags o köra igen. Förutom för Norman för han va så klen så att han inte klarade o gå ut igen när hans skor va blöta ;) Bit ihop pöjk!
Precis i slutet av dagen när Pikke ska ta upp ett av spöna hugger dä på dä spöet o han börjar drilla. Jag är lite längre bort men jag ser att dä ä finare fisk så jag springer dit. Gjorde en fin kullerbytta i slasket men dä får jag bjuda på ;) När jag kommer fram så får jag se att dä ä ett 120 mm hål eftersom de andra borrarna va upptagna. Hur fan ska dä här gå till da?
Hela klassen ansluter o efter ett tag lyckas vi få upp huvudet i hålet o säkra henne med ett gälgrepp. Vägning o några snabba foton o sen ner med henne igen. Väldigt synd att fisken hade ett stort uppdraget sår i överkäken o den saknade den där riktiga konditionen, annars hade dä varit en riktigt fin fisk.

Fin fisk som Pikke drillade. 6,4 kg

Ful gammal skada, antagligen från gäddsax. Mycke träligt o se.

Får inte plats mycke mer där inte!

Så kan dä gå när man råkar trycka sönder burken i fickan ;)

Körvgrillning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar