söndag 20 september 2009

Gäddfiske

Dagens räddande beten ;)

Biltema, äkta kvalitet ;)

Va ute med skolkamraten Elvis idag. Gäddorna va absolut inte på hugg i början. Dä enda som hände va att jag tappade två små på jerkbait. Sen grävde Elvis fram ett litet vassdrag ur betesväskan och sa att han skulle prova dä för skojs skull. Redan på första kastet får han en liten snipa. Sen händer dä inge mer på 40 min. Gör en förflyttning. Elvis kastar ända fram till vassen och direkt känner han att dä va nåt som inte stämde. Vevade hem betet och efter kommer dä en lina med en wobbler på. Jippi! tänkte han. Tills han fick syn på vad dä va för wobbler. En 11 cm lång sleten Biltema wobbler ;) haha höll på att skratta ihjäl oss. Sen händer dä inge mer så vi bestämmer oss för att trolla med wobbler en liten sträcka. Inte ett pet så då sätter han på dä lilla vassdraget igen och efter två sekunder så fick han en liten gädda. Krokar av och fortsätter åka. Fisk direkt igen för honom. Så då får jag låna ett litet Toby drag av honom som jag satte på. Hugg direkt sen fick jag en liten snipa. Vi fortätter och kör 30 min och har hur många hugg som helst men ingen fastnar. Kändes lite amatörmässigt att trolla med skeddrag men dä räddade dagen iallafall. Tack för ett roligt fiske Elvis!

2 kommentarer:

  1. mkt lyckad dag gurra tack ska du ha. mvh elvis

    SvaraRadera
  2. Atom är fina gäddgrejer:D / iijolainen

    SvaraRadera